Sunday 17 February 2013

Besttnyee ! jika kita sudahh berjaya♥



Assalamualaikumm
Mesti korang dahh tengok video nieyy kan ? Lawak kan korang ?
wahhh , besttnyeee Abang MatLuthfi . macam mana syada nak cakap eh , tapiiii bileee tengokk time dia grad nama dia di sebut tuu . wahh bestnyee ! macam mane perasaan mak ayah dia eh ? mesti hepii sangatt kan ? Congrate to you abang MatLuthfi . bilee , tengok video dia yang nieyy , rasa macam nak sangatt jadi dia . ( Nape ? hang nak tukar jantina kea ) ehh , bukan ituu maksud syada lahh . maksudd syada , syada nak sangatt buat umi abah hepii dengan kejayaan syada . Lagi bagus kalau kejayaan syada tuu di dunia dan di akhirat . Tapi syada tak yakin dengan diri syada itu yang jadi masalah dalam diri  syada , seolah-seolah kegagalan  yang pernah syada alami dulu , buat syada fobia dan takutttt sangatt . Syada selalu dengar abah cakap kat syada " DengaQ tuu Along , anak pakcik nieyy nieyy belajaQ kat luar negara . Syada tahu , hasrat setiap ibu dan ayah mesti nak melihat dia berjaya , kan ? Bile abah cakap macam tuu , syada punn nak juga timbul perasaan atau macam keinginan  untuk belajar sampai keluar negara . And bila dah berjaya , syada nak tolong Abah Umi . Syada sedar , siapa diri  syada . syada bukanlahh dari golongan yang berada . cuma sederhana saja . Walaupun  sederhana , tapi Alhamdulillah dengan rezeki dan  nikmat yang dianugerahkan pada keluarga syada . Syada dapat merasa kasih sayangg yang dicurahkan oleh  Umi Abah . Video nieyy juga macam beri kesedaran pada diri syada , lagi-lagi tahun nieyy syada nak espiyemm *opss silap eja* SPM . nak taknak syada kena tempuhh juga , cuma ini satu-satunya ikhtiar terakhir yang syada ade untuk bantu umi abah .
okayylah , itu saja daripada syada . Assalamulaikum .

5 comments:

  1. hai syada..kak yaya follow sini..ok..syada jgn takut dengan kegagalan yang syada penh hadapi..dan bersedialah untuk menghadapi kegagalan mendatang..akak tak bermaksud tok syada gagal lg..andai kata la syada akan menghadapi kegagalan itu lagi..syada kne tetap kuat dan harus lebih kuat dr sekarang..kegagalan bukanlah untuk melemahkan tapi untuk menguatkan..carilah kekuatan disebalik kegagalan itu k..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasihh kak yaya , diatas nasihatt yangg sangatt bermaknee nieyy , terima kasih akak , love you ♥

      Delete
  2. Spm taun ni ye ? gud luck syada . Spm la segalanya . do the best okay .
    syada baru je lepas spm tahun lepas :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe , betul betul betul , thn nieyy syada SPM . Hee , Thankyou ♥ , syada sudah SPM thn lepas ? kirenyee kita kena panggil kak syada . Syada minta maaf , syada tak tau :'3

      Delete

 
✿◕‿◕✿ Love is you ♪♩♫ ♬ Blogger Template by Ipietoon Blogger Template