Sunday, 6 January 2013

Kerinduanku ♥

Assalamualaikum , Hari nieyy syada rindu sangatt kat Emeriz . Emeriz , seekor kucingg  yang palingg manjee  dalam keluarga syada ♥

Setiap kali hatiku sedihh , kesepian .

Emeriz mesti datang menghampiri Syada

seolah seolah dia mengerti apa yang sedang Syada rasakan .

 Dia datang menghampiri ku , hiburkan Syada dengan  gelagat comel dia :') .

  Dia cium pipi syada , seolah olah dia memujuk syada untuk berhenti menangis :') . Bila kehilangan dia , terasa seperti sunyi tanpa keletah dia . Rasa macam ternampak-nampak dia berjalan dekat sekitar rumah . Ya Allah sunyi nyee ︶︿︶ . Teringat Abah cerita , kali pertama Abah ambil Emeriz , sewaktu Emeriz berusia 3 hari . Abah kata , Emeriz di tinggalkan di belakang rumah dan nyawa dia waktu tuu , hampir nazak jugaklahh sebab 3 hari tidak diberi minum susu ibunya . Jadi abah ambil keputusan untuk menjaga dan merawat Emeriz sampailahh dia besarr , kalau tak silap sampai akhir usia 7 bulan .Benarlahh kata Org , kucing nieyy pembawa rezeki :') sejak abah ambil keputusan untuk menjaga Emeriz , rezeki buat keluarga kami tak pernah putus . Selain itu, Emeriz juga bawa keceriaan dalam keluarga syada. Indah sungguh ciptaan Mu tuhan :') . Yang paling syada terkilan masa dia nak pergi , adik cakap syada '' Along , tadi Emeriz masuk bilik along , dia cari along .  Waktu tuu syada sekolahh . Emeriz pun keluar , adik pun bawa Emeriz pergi mandi . Bila nak mandi tuu , dia macam dah lemah , sebelum tuu adik  bagi tau , Emeriz memang tak sihat , makan taknak , apa pun taknak lepas tuu , Emeriz suka duduk dan diam seperti menahan sesuatu , agaknya Emeriz menahan sakit . Lepas tu , Emeriz muntah-muntah , start dari situ Emeriz mula lemah . Bila nak mandi , dia pergi bilik syada tapi syada takde . Bila tengah mandi , Emeriz rebah dan tiada di dunia lagi . Agaknyee macam mne perasaan adik waktu tuu . Allah sahaja yang tahu . Syada sempat tengok Emeriz sebelum di tanam tapi syada tak sempat peluk dan cium dia :'( . Dengan pakai baju sekolahh cepat cepat syada pergi tengokk Emeriz . Ya Allah , waktu tuu syada fikir , betul kea atau syada tengah mimpi nieyy ?Sedar tak sedar air mata syada menitik macam hujannn T_T . Allah jea yang tahu waktu tuu macam mana perasaan syada .

      

                    **********

Alhamdulillah , Syada bersyukur sangat sangat . Walaupun kehadiran Emeriz tak sampai Setahun , tapi dialahh yang pembawa ,penguat dalam keluarga Syada . Tak akan ada kucing lain dapat menggantikan Emeriz . Dia satu-satunya yang di pinjamkan Allah yang menghiburkan hati kami sekeluarga ♥

0 comments:

Post a Comment

 
✿◕‿◕✿ Love is you ♪♩♫ ♬ Blogger Template by Ipietoon Blogger Template